praktisch ’18 – ’19

praktisch 2018 - 2019

Een nieuw scoutsjaar betekent dat er weer heel veel gezegd en geregeld moet worden. Hieronder is alle info te vinden om het scoutsjaar goed te starten.

Op zoek naar algemene info over onze werking? Neem een kijkje bij ‘onze werking’

lidmaatschap

Een nieuw scoutsjaar betekent ook dat uw kinderen opnieuw insgeschreven moeten worden.  Uw kinderen zijn namelijk vanaf 1 november niet meer verzekerd.

Vanaf dit jaar vragen wij om uw kind(eren) expliciet opnieuw in te schrijven. Het lidgeld storten volstaat niet om uw kind opnieuw in te schrijven. Dit kon op de kick-off. De komende vergaderingen kan u uw kind(ren) ook persoonlijk opnieuw komen inschrijven. Indien u niet kan langskomen voor of na de vergadering kan u de herinschrijving ook digitaal doen via het formulier onderaan de pagina. We hebben echter veel liever dat u persoonlijk langskomt.

De deadline voor de herinschrijving ligt op 15 oktober. Indien uw kind(eren) dan niet opnieuw ingeschreven is/zijn, gaan wij er van uit dat uw kind geen lid meer zal zijn het komende scoutsjaar.

Indien het lidgeld niet voor dezelfde datum betaald is, moeten wij om administratieve redenen ook  5 euro extra vragen.

proefverzekering

Nieuwe leden hoeven het lidgeld niet direct betalen. De eerste 3 weken (08/09/2018 t.e.m. 22/09/2018) zijn “proefvergaderingen”. Wij geven nieuwe leden een gratis proefverzekering die 3 weken geldig is.

Zo kunnen nieuwe leden de eerste 3 weken uitproberen zonder het lidgeld te moeten betalen.

Wij nemen na 3 weken contact op om na te gaan of er al dan niet wordt verder gedaan met scouts.

lidgeld

Ouders met 1 Kangoeroe: €60

Ouders met 2 Kangoeroes: €100

Ouders met 3 Kangoeroes: €135

Ouders met 4 Kangoeroes: €165

Per extra Kangoeroe: €35

Deze bedragen zijn niet van toepassing voor leiding en stam.

betalen

Storten kan op ons rekeningnummer: BE39 0682 2442 8119.

Vermeld duidelijk ‘lidgeld + de naam van uw kind(eren)’.

Deadline: 15 oktober 2018. Daarna vragen wij €5/per kind extra.

Kind aan kampvuur

communicatie

wekelijkse activiteiten

Vorig jaar namen we na 33 jaargangen afscheid van ons papieren boekje. Ook dit jaar worden alle vergaderingen op de website geplaatst.

De activiteiten zijn steeds terug te vinden op de pagina van een tak. In het menu is elke tak terug te vinden onder ‘takken’.

email

Wij sturen jullie regelmatig emails met info over kampen, evenementen, speciale vergaderingen, ..

Hiervoor maken wij gebruik van een mass-mailingsysteem. Dit kan ervoor zorgen dat onze mails af en toe bij ongewenste berichten terechtkomen. Een oplossing hiervoor is om ons emailadres, eenheidsleiding@dekangoeroes.be, toe te voegen aan je adresboek.

De eenheidsleiding kan steeds gecontacteerd worden op eenheidsleiding@dekangoeroes.be.

Daarnaast heeft elke tak ook zijn eigen e-mailadres. Kort op een rijtje:

  • Bevers: bevers@dekangoeroes.be
  • Welpen: welpen@dekangoeroes.be
  • Wolven: wolven@dekangoeroes.b
  • Jongverkenners: jongverkenners@dekangoeroes.be
  • Verkenners: verkenners@dekangoeroes.be
  • Seniors: seniors@dekangoeroes.be

sociale media

Op onze Facebookpagina en Instagram proberen wij regelmatig kleine updates te plaatsen. Belangrijke zaken zoals info rond kampen, plaatsen we nooit enkel op Facebook.

bekijk ook

Bekijk zeker ook ‘onze werking’. Hier is alles te vinden over onze algemene werking. Gaande van de vergaderingen tot een algemene jaarkalender tot hoe een perfect uniform er uit ziet.

herinschrijven

Gebruik onderstaand formulier om uw kind opnieuw in te schrijven voor het komende scoutsjaar. Nog geen lid? Gebruik dan het formulier om uw kind aan te melden op onze wachtlijst. Meer info is te vinden bij “lid worden“.

Loading